En och en halv meter slang


Igår fick jag hem ett brev där tiden för koloskopiundersöningen stod, då var det även ett recept med på ett laxermedel som heter Laxobon. Det innebar att man skulle dricka 2 liter laxobon på mindre än en timme dagen innan, och 2 liter laxobon på en timme på undersökningsdagens morgon. 4 liter!!! äcklig vätska som ska smaka slemmigt och salt. Inte en jävla chans tänkte jag och ringde till mottagningen och fick sitta 1 timme i telefonkö till att börja med, men sen fick jag prata med en sköterska som sa att det fanns ett annat läkemedel som innebar att man bara ska dricka 2 glas vätska. ( Att man sen ska ha rännskita i några timmar är ju en annan femma). Problemet var att hon sa att recpetet inte skulle hinna skickas med post, så vi måste åka in till Falun och hämta det själva. Sen när smartskallen Fia hade lagt på luren så kommer jag ju på att man borde ju kunna skicka det elektroniskt? Dem använder ju knappt lappar längre? Då var telefontiden slut så jag kunde inte ringa igen, och imorgon måste det hämtas innan klockan 12 så jag kan inte ringa då heller.

Alla som läser detta kan väl hålla tummarna att jag överlever undersökningen utan att strypa läkaren? Jippi en och en halvmeter lång slang uppkörd i röven! Kalas!



Bild från träningen för Emelyne i helgen, suddig tyvärr (Eller tur)






Kommentarer
Postat av: Nadia

haha! hur gick det med slangen då? var det du som skickade mess från eriks mobil? blev lite fundersam ett tag :P puss love you

2009-01-17 @ 09:39:19
URL: http://nadiasblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

haha jasså? rolig helg för din babe :P aa ni tog rätt dag =) ska strax ringa och höra med mamma hur hon mår inför morgon dagen =) ringer dig från stockholm på tisdag ! Pusssss love you

2009-01-19 @ 09:36:10
URL: http://nadiasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0