Guds straff

Ja som ni märker så lever jag fortfarande. Själva koloskopin var inte farlig alls, den gjorde inte ens ont och det var inte ens obehagligt. Min tarm var alldeles rosa och vacker dom hittade inte ett enda fel. Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen över det. Läkaren hävdar ju bestämt att det är Funktionell Dyspepsi, vilket inte går att göra något åt utan det är en funktionsstörning i magsäcken. Då är det bara att försöka lära sig att leva med smärtan, hur nu det ska gå till. Jag önskar mig ett smärtfritt liv.

Dom senaste dagarna har varit riktigt jävla hemska. Först så skulle jag ju göra laxeringen inför koloskopin, den var fruktansvärd och jag kräktes och kräktes och fick inte äta på 2 dagar. Sen gjorde jag koloskopin, vilket faktikst gick bra. Sen efter det så fick jag en fruktansvärd hosta och då tyckte mamma att jag skulle prova lite cocilliana hostmedicin. 1 timme senare fick jag världens gallvägskramp och låg och gallskrek av den fruktansvärda smärtan. Mamma ringde efter en ambulans, och det tog kaske en kvart innan den kom sen var det tut tut bil in till Falun. När jag väl kommer dit har jag helt plötsligt ingen feber alls (Hade 38.7 när ambulansen hämtade mig). Jätte konstigt tyckte läkaren, och han visste inte vad det berodde på. Han gissade på att jag hade fått gallvägskramp av hosmedicinen trots att gallblåsan är borttagen, så det fanns inget att göra så han skickade hem mig. Vid den tidpunkten hade jag inte ätit på 3 dagar snart, så jag åt lite men kräktes direkt. Dagen efter hade jag 39 graders feber med hosta. Tack så jätte mycket Gud för att du ger mig influensan också mitt i allt elände.*Suck*

Nu är jag på bättringsvägen efter influensan, men dessvärre har jag smittat ner mamma så nu ligger hon i sängen med 39 graders feber.

Fick ett brev idag från Falu Lassarett, det stod att akutläkaren hade skickat en remiss till avesta att jag ska få göra ultraljud igen  på gallvägarna. Han tyckte ju som sagt att det var lite konstigt att jag fick gallvägskramp trots operationen.

Jag saknar min älskling som befinner sig 32 mil ifrån mig. Dumma Sundsvall, dumma sjukdom.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Saknar dig babe! Hoppas du blir frisk snart! Love you! Föresten... får jag dra ett dåligt skämt om varför koloskopin inte gjorde ont eller var obehaglig haha :DD

2009-01-29 @ 18:41:59
Postat av: Anonym

Javisst får du det:P Älskar dig

2009-01-29 @ 22:12:29
Postat av: dajana

shiit:/ krya på diiig!:O

2009-02-16 @ 13:10:09
URL: http://daaiijaana.blogg.se/
Postat av: sandra

jag har också gjort en koloskpoi för en månad sen, hemskt var det! har lagt till dig på msn iaf! :)

2009-03-28 @ 17:55:52
URL: http://pleasureandpain.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0